Efectuarea unui audit de utilizare a site-ului web
Un audit de utilizare (UX) este o evaluare a gradului de comoditate pentru vizitatori ce vă permite să efectuați rapid o acțiune de conversie sau să obțineți informațiile necesare. În caz contrar, pot apărea neplăceri care duc la factori comportamentali nesatisfăcători și la o scădere a conversiei.
Verificarea gradului de comoditate al proiectului printr-un audit de uzabilitate este o sarcină importantă atât pentru magazinele online, cât și pentru site-urile web ce prestează diverse servicii, deoarece numărul de comenzi pe aceste resurse este direct legat de comoditatea accesului pentru potențialii clienți. Publicul țintă nu ar trebui să aibă dificultăți de a analiza site-ul, a obține informații despre bunuri și servicii sau a plasa o comandă.
Remedierea problemelor de uzabilitate a site-ului va avea un efect pozitiv asupra promovării, deoarece factorii comportamentali sunt dintre cele mai importante criterii de clasare a unei resurse în motorul de căutare.
Audit de utilizare site este un proces complex care necesită multă muncă, în urma căruia se va constata dezavantajele site-ului, asigurând următoarele aspecte:
- Latura tehnică - încărcare rapidă, adaptare pentru dispozitive mobile, navigare simplă
- Comoditatea utilizării elementelor de conversie - acces la informațiile de contact, plasare simplă a comenzii și completarea formularului de abonare la noutăți
- Conținut structurat de text
- Combinații de culori armonioase care afectează în mod favorabil percepția site-ului și a informațiilor prezentate