Tendințele designului web în 2018 (Partea II-a)

#5 Instrumente de marketing

Odată cu aplicarea mai multor limbaje de programare în mediul online, au fost create din ce în ce mai multe instrumente de marketing. Sunt utilizate tot mai des: formulare de abonare la newsletter, sondaje interactive, implementarea chat-urilor statice pe site, aplicarea pop-up-urilor, formulare de aplicare etc. Toate aceste trebuie să invite utilizatorul la dialog și să-l apropie mai mult de o eventuală achiziție. Această tendință se va menține cu siguranță și suntem siguri că se v-a dezvolta mai mult în viitor.

#6 Animații, multe animații

Web-Developerii de astăzi încearcă să creeze site-uri cât mai interactive pentru utilizatori. Animațiile sunt o parte importantă din acest proces. Se dezvoltă tot mai des conceptul de «site viu». De exemplu pe pagina oficială pe care «Apple» prezintă noul model iPhone XS, developerii utilizează o serie de efecte interesante de animație în timp ce dați scroll pe pagină. În această clasă, se dezvoltă tot mai mult animațiile Gif și conținutul Flash. Totuși animațiile au anumite limite. Mai ales în ceea ce privește încărcarea site-ului. Din acest motiv, sunt destul de utilizate, dar cu anumite «rezerve». Cum n-ar fi, acest trend, cu siguranță, se va dezvolta tot mai mult în viitor.

#7 Pagini asimetrice

Un trend care se dezvoltă fulminant este anume – structura asimetrică a unui site. Această abordare e destul de inovativă și pe deplin îndreptățită. Majoritatea site-urilor au o structură simetrică. Prin urmare, atenția este concentrată cumva pe centrul paginii. Astfel, vizitatorii «au ochi» numai pentru conținutul central. Creând o pagină cu un conținut prezentat asimetric, atenția vizitatorului se extinde în mai multe regiuni ale paginii. De exemplu, pagina de întâmpinare a Instagram (pentru utilizatorii ne-logați), are o structură asimetrică. În acest mod este prezentată «oferta» de înregistrare și niște fotografii ce reprezintă o «rutină» interesantă a rețelei.

Acestea au fost tendințele cele mai importante în web-design pentru anul 2018. Desigur există și o mulțime de alte inovații care prind amploare. Printre cele mai importante am putea enumera: soft-scrolling, articole interactive Story Telling, noi elemente de lay-out etc.